top of page

Werkwijze

DSC07611.jpg
DSC07575.jpg
Mieke Raskin (3).png

In deze drukke, veeleisende wereld is het voor kinderen die snel overprikkeld raken soms moeilijk om te functioneren. Het is voor deze kinderen van groot belang om dicht bij zichzelf te leren blijven: zichzelf leren kennen, hun krachten en talenten ontdekken, detecteren waar ze tegenaan lopen en tools leren kennen om hiermee om te gaan... Samen met jullie, de ouders, ga ik graag mee op zoek naar een manier om ook de verbinding tussen ouder en kind te versterken.

 

We beginnen steeds met een kennismakingsgesprek om te bekijken welke hulpvragen er zijn. Een nauwe en vlotte samenwerking met de ouders is de sleutel tot succes, want jij als ouder kent je kind het allerbest. Vervolgens gaan we aan de slag met een spel. Het doel van dit spel is om elkaar beter te leren kennen. Jullie leren mij kennen, je kind leert mij kennen en ik leer jullie kennen. Een mooie wisselwerking tussen alle partijen. Voor je kind is deze allereerste kennismaking ook wat minder spannend met een ouder aan zijn zijde. In volgende sessies ga ik met je kind aan de slag op een zeer laagdrempelige manier. Hoe precies? Dat hangt wat af van je kind en van de hulpvraag. Ik maak vaak gebruik van spelletjes, verhalen, knutselen, tekenen, ... om het kind zich te laten uitdrukken. Hieronder vinden jullie een greep uit mijn beschikbare materialen.

Een greep uit het aanbod

DSC07638-2.jpg

SCHATGRAVERS

Schatgravers is een spel om de talenten van kinderen te ontdekken, om echt te gaan zoeken welke krachten en talenten bij hen passen. De bedoeling is dat de kinderen hier zelf over gaan nadenken en reflecteren, diep in hun eigen hart kijken.

DSC07583.jpg

DE ONTPRIKKELPOT

De ontprikkelpot is een pot die samen met de ouders en het kind gemaakt kan worden. We stoppen er activiteiten in die kunnen ingezet worden wanneer er nood is aan ontprikkeling en ontspanning. Leuk voor jong én oud. 

DSC07575.jpg

HET KLEURENMONSTER-

SPEL

Het kleurenmonsterspel is een afgeleide van het welbekende boek 'Het kleurenmonster'. Tijdens dit spel leren we emoties kennen en koppelen aan dingen die we zelf al meegemaakt hebben of meemaken. Zo kunnen we deze gevoelens goed leren toepassen en verwoorden in het dagelijkse leven.

DSC07586.jpg

HELPENDE GEDACHTEN

"Ik kan het niet!" is een gedachte die we vaak horen terugkomen bij kinderen. Dankzij de helpende gedachten gaan we een growth mindset activiteren en deze "ik kan het nog niet" omzetten naar "ik kan het nog niet" of "ik kan het leren". 

DSC07590.jpg

BOEKEN

Binnen elk thema heb ik wel een boek dat daarbij aansluit. Verhalen zijn vaak een heel toegankelijke manier om gesprekken aan te gaan en open te trekken rond bepaalde problematieken of zorgen. Ik breid mijn collectie uiteraard steeds uit. 

Dit is slechts een greep uit de materialen die ik heb om met jouw kind aan de slag te gaan. Aan de hand van het intakegesprek kijk ik wat jouw kind nodig heeft en gaan we daar verder mee aan de slag.

SHERBORNE

Ik specialiseerde me ook in de Sherborne bewegingspedagogiek. Ik ben gecertificeerd Sherborne Practitioner. Deze bewegingspedagogiek zet in op lichaamsbewustzijn, ruimte, relaties en bewegingskwaliteiten. Aan de hand van bewegingen doorheen de ruimte en bepaalde oefeningen alleen, met en tegen elkaar te gaan doen, leren we onszelf en onze grenzen beter kennen. Of worden we net aangezet om deze grenzen te gaan verrijken.

Prijzen

INTAKEGESPREK

1 uur

60 euro

COACHING

1 uur

60 euro

bottom of page